Thursday, February 28, 2013

MuZiUm IsTaNa LaMa NeGaRa.....

Akhirnyaaaaaaaaaaaaaaaaa....dapat gak jejak kaki kat istana lama nie...dah berkurun aku nak p...aritu nak p..sekali hasbento bawak p istana baru lak...haaa...nie dapat laaa masuk...tengok...akan tatapi diknon...dalam istana tak buleh hamik gambaq...haduiiiiii..kempunan bedah nak buat konang-konangan...memandangkan weols p taim bukan cuti sekolah..so takdak laaa kerumun manusia kannnn...masa p pon ada 3..4 manusia jaaa...Dannnnnnnnnnnnn dalam istana ghupanya takdak laaa besaq mana pon uols....hebat kat luaq jaaa nampak gah dan luas...plus..kalau ditengok masuk kat dalam memang bangunan n dindingnya pon dah uzur dah...sebab dindingnya cam kayu tebai..buleh nampak lubang-lubang..bukan konkrit..rasaaaanya lah....ehehhhehe.....dan istana nih bagi aku kecik cam banglo jaa...eh memang laa banglo..dulu istana nie banglo cina jutawan mana tak tau..pastue..selangor beli jadikkan istana..haaa...eh yer ker????...ekekekekkee!!..aku ada baca laaaa..wehhh...tapi aku lupa skang...ajojojojojojojo....nak info boleh p gugel...ahakzz!!....bytheway..suasana kat dalam istana nih agak gerun jugak laaa bila masuk...sunyi...surammmm......owh yes...time nak masuk istana..kena bukak kasut naaaa...n...masa tengah melawat tuh jumpa hulubalang...ekekekekek..ok gua tipu...jumpa penjaga muzium..tanya gak..jaga sini sampai pukui berapa...dia kata sampai kul 5 jaa...then after that police take over jaga..tapi luaq istana ja lah...then aku melawak tanya...kalau suh jaga istana nih sampai malam sensorang mau tak?....hohohohoh..budak laki tuh gelak sambil kata taknak...takkknak...sebab tempat nih buleh tahan kerasnyaaa....kak...

Owhhhhh...hokeyyyy....huhuhuuuhu..now maks betui-betui serammmmm..ok...
 ondeway timeeeeeeeeee..........dan budak ini memang sokaaaaaaaa..nau melukis tak kira tempat..ngeee...dinding aku pon penah dilukisnya....dahhhh..kena cat balik...adoiiiii
tengku zara bee tengku dolah..please behave naaaaaa.....pleaseeeeeeeeeeeeeeee....
hmmm..kan aku cakap payah nak suruh tengku pengeran muda aryanto maselo tengku pengeran dolah nih nak bergambaq...berkemain susah...hadoiii!
masuk sorang RM5 dewasa...budak kecik pree op casssss...9am-5pm sahajooooo..sekian iklan dari saya..tengku pah bedahhhh yoooo!!...ekekkekekek!!!
semekom tokkk....ada kat umah tak......ngeeeeeeeeeeeeeee......ajojojojojojooj..kang ada betui tok bukak pintu baru hang tau ajie oiii!!!
Nak masuk istana...kena bukak kasut...tak leh amik gambaq....no stroller inside..sadis maks dok mendukung si gedebpot tuh..lenguh...dan..masa masuk kena tulih nama lam buku dan sign...dann..hmm..dan hapa lagik haaa????...ok lupa..dan abaikan
 dah habis tawaf istana...now lets go pocoyoooo...eh????apakah??...ngeee..ok lets go to balairung seri..sini leh amik gambaq....weeeehuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!
pintu masuk
 aku amik gambaq bereempat....tapi aryan larik.....sob3!!!
hmmmmm...
 dahhhhhhhhhhhh...cukupppp...tengku pengeran muda aryanto...plissss...cukupppppppppppp!!..kang bonda murka baru ada akai satgi...huuhuhu...
hmmmm..lantak ko laaa nak baring kat situ...fening dah aku...
dannnnnnnnnnnnnn....melarikkan dirik lagik.....sob3!!!
berminyak-minyak kelapa sawit dah muka aku........hadoiiiiiiiiiiii
 dah penat!!.....nak duduk sat...siryes penat
cuba carik mana tengku pengeran aryanto maselo tengku pengeran dolah???... ngeeeee..agagaggaggagagagag!!!..patut laaa bapak aku pangey dia dennis the menace..adoiiii..kalau dia pecahkan apa2 kat situ...siryes aku buat2 mati kejung kat situ jugak...agerkkk!
 tengku pengeran dolah tengku pengeran hambali datang mengadapppppp...haipppp...eh??..dah jepun pulakkk.....ngeeee
 mempekenalkan..dari kirik...tengku pengeran dolah tengku pengeran hambali....tengku pengeran muda aryanto maselo..tengku sri bedah maebong..dan tengku zara bee...eehhehehhhhhhee...
tengkuuuu konon..berangan puii!!!

 iniiiiiiiiiiiii...hmmm...buku angkat sumpah...hoohoohohoohooh!!...aku main teka...sebab lupa laaa jebon..huhuhu..ok whattttt...dari aku kata nie mukadam raja...kannnn..haaaaa...ngeeeee
 darjah kerabat negeri sembilan
 pinggan souvenir
 nak tau segala-gala pasai balairung seri leh dengaq info kat sini..
 
dahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...settle tawaf
dannnnnnnnnnnnnnn...marilah berbanghra dengan dakuuu...hey waley-waley!!heyyy!!heyyy!!shava..shavaaaa!
ampunkan patik tuanku...lenkali patik pasti akan menarik lagik...kali nie...lagu om shanti om...wuahauahahauau!!..eh tak..tak...muruku..muruku..murukuuu!...

eh apa aku tayep nih??

salah...murka..murkaaa..murkaaa patikkk..ampunkan patikkk...ngeeee
 akhirnyaaaaaaaaaaaaaa...beliau diam jugak...dan ZzZzZzzZz...amannnnnn


No comments: